Nanooks

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Jessica - 22 december 2010 19:34

Ja, här händer det mycket men det är inte pga mig, jag är nämligen sjuk och har legat i soffan med hög feber och tyckt allmänt synd om mig själv den här veckan. Vi håller tummarna för att jag ska vara frisk nog att vi kan fira jul med alla mina syskon, syskonbarn och mina föräldrar, men det ser inte så ljust ut ännu.

Johan har varit fantastisk och skött om hus, barn, mig, gjort knäck till julafton och skött om alla djur och tagit emot massor av inackorderingar och tom. hämtat några djur i täby Ica stop. Johan är den mest fantastiska mannen i världen, tack för att du finns och för att du är min make och en underbar far till våra barn!


Jag kan berätta lite kort vad som hänt innan jag blev sjuk, i Fredags åkte jag (lite lagom ovilligt i detta snöoväder) till Arninge och handlade lite mat och lite Halm till alla utekaniner som kommit och som ska komma hit närmsta veckan.

Sen skjutsade jag Johan till en julmiddag, och skyndade mig hem och tog emot en gossig utekanin som är något rymningsbenägen.


På Lördagen gick jag upp tidigt och for till Vällingby där jag hämtade upp min mor, sen bar det av till Stockholms Hudmässa 2010, som mässan numera heter.

Där gick vi med barnen och hade en härlig ledig dag med barnen, men tråkigt nog var C-hallen inte öppen som alltid annars och dem hade ingen agility att titta på vilket verkligen kändes trisst för jag älskar ju agility! :/


Jag var helt slut på kvällen, för min gulliga son gallskrek om han fick sitta i vagnen så jag bar honom helt enkelt hela dagen, Jennifer var jättenöjd i vagnen men fick gå med mig en stund och då hälsade hon på en glad hund som nästan hoppade omkull henne, det var en bullterrier och Jennifer fick gärna hälsa så honbåde krama, pussa och klappade den glada hunden så fint så. Min dotter är lika hundtokig som jag är. *stolt mamma*


I Söndags gick jag upp tidigt och for till Vällingby utan barnen för att städa vardagsrummet, det vart väldigt rent o fint med skurade golv, flyttade möbler, damning men sen hade jag hemsk träningsvärk på kvällen.


I Måndags var jag jätteseg, jag hade ingen direkt energi men kände mig inte sjuk, men på kvällen låg jag med frossa och hög feber och så har det fortsatt här under veckan. Nu medans jag bloggat här kom Jennifer upp och såg oroväckande rosig ut om kinderna, och oturligt nog har hon också fått feber nu på över 39grader...

Som det mer och mer ser ut så kommer vi fira en lugn julafton hemma med sjuklingar istället för stora familjemiddagen och julstöket hos mina föräldrar.


Jag bloggar när jag orkar igen, min energi är inte på topp tyvärr.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards