Nanooks

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Trött och sliten

Av Jessica - 23 september 2010 18:15

Ja nu har det varit lite väl mycket senaste veckan, det känns tyvärr i hela kroppen  och jag börjar nu bli riktigt sliten.

Min höft och knä som har strulat ända sedan jag var gravid med Jennifer är värre än någonsin, jag ligger t.o.m vaken om nätterna för att jag har sån värk. *suck*


Men det kommer bättre tider inom kort får jag hoppas. Man ska se det positiva i livet och inte det negativa så nu försöker jag koncentrera mig på att mina barn iaf är friska och att Johan slutar mycket tidigare om dagarna och är hemma redan vid 17:00, nästan 1,5-2 timmar (!) tidigare än vad han har kommit hem på länge nu.


Vi ska slänga en massa sopor i helgen, på Söndag närmre bestämt, men jag kan inte säga att jag längtar efter att bära tunga saker nu, men vi har inte hittat någon som kan hjälpa till att släpa mot en middag och lunch så får nog bli jag som får hjälpa Johan iaf.

Imorgon hoppas jag hinna rensa igenom alla gamla skruttiga burar och dem som är för dåliga, trasiga eller för små kommer åka till tippen, resten sparas. Dem transportburar jag har hemma nu ska rensas dem också. Jag ska välja ut dem som ska vara kvar, de övriga som är hela kommer jag ge till Marsvinshjälpen och dem trasiga åker till tippen.

Sen är det bara storstädningen av marsvinsrummet kvar, det ska saneras, städas, rensas och skrubbas.. ja, allt kommer nog knappast hinnas med denna helgen.

SJälva skrubbningen får nog bli av på Lördag förmiddag, för jag vill inte vara jätteskitig när jag har barnen själv.


Men en kul sak är att jag har en massa äpplen från mina föräldrar som jag ska pröva att göra äppelmos av. Blir moset bra kommer jag åka dit och plocka en massa fler äpplen.

Jag känner ett enormt sug på att göra egen nyponsoppa, äppelmos, flädersaft, sylt och marmelad...främst saknar jag att ha två eller tre enorma buskar fulla av röda vinbär, jag tror inte det finns ett godare bär att äta som det är, att koka saft på, att göra världens godaste paj av, mitt favoritbär helt enkelt!

Några av dessa ideer kommer från dessa två underbara bloggar;

http://sotasaker.com/ 

&

www.underbaraclara.nu


Jag får en enorm energikick av att läsa dessa bloggar, Sötsaker är en ny favorit medans Underbara Clara har hängt med ett bra tag nu. :)


Nej, jag måste börja göra nytta vare sig jag vill eller inte.

Ha en fortsatt trevlig Torsdags kväll! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards