Nanooks

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Bättrade på mitt ego lite...

Av Jessica - 20 december 2011 19:25

Hej igen
 
Det vart lite invecklat det här med kissen, när jag skulle hämta henne kl 14:30 hade hon fortfarande inte kissat så veterinären ville söva henne så han kunde komma åt "kisset".
Så jag åkte till Farmor (som var barnvakt) och skulle just fika när jag fick ett telefonsamtal från veterinären att katten hade kissat just som han löft ur henne ur buren. Jippie!! :
 

Något kul hände när jag hämtade hem henne, veterinären skulle förklara för mig hur man gav medicin i en pipett men jag förklarade snabbt att sådana är jag vana vid har ju precis matat hela sju marsvinsungar med en sådan.

Tjejen som står i kassan blev då nyfiken på hur det kom sig att jag matade dessa, och jag började förklara än det ena än det andra och bla om att ena honan hade fått Toxicos.
Här såg hon ytterst frågande ut, och veterinären skulle lite "tafatt" börja förklara för henne vad toxicos var för något...men jag avbröt och föklarade snabbt att det var en "havandeskapsförgiftning" och att det var vanligt bland marsvin, men att dom oftast får det med ungarna kvar i magen... osv. osv.
Tjejen fick sin nyfikenhet tillfredsställd och mitt ego höjdes till skyarna när veterinären berömde mig för hur bra jag föklarade saken och att jag var "ovanligt kunnig på marsvin". *SÅ STOLT*


Detta gjorde min något risiga dag MYCKET trevligare! :)
 
Nu sussar barnen i sina sängar, Johan är återigen och målar i Vällingby så lika bra att slå på julmusiken och börja koka knäck.. *mums*
 
Btw. Anna, nu satte du griller i mitt huvud nu vill jag ju jättegärna göra chokladknäck oxå!
Det blir ju hela FYRA olika knäck.. hur sjutton ska jag hinna med det innan jul? ;)

 
 
Anna

Anna

20 december 2011 19:44

Haha du hinner säkert ;)
Du är ju bäst ;)
Kraaam

http://www.familjenmillberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards