Nanooks

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Jessica - 1 december 2011 22:36

Dagarna flyger fram här hemma, jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med att blogga och det är ändå något jag Älskar att göra, men orken finns inte kvar på kvällarna efter middag, nattning av barn, träning, matning av bebbar och ev hushålsssysslor som disk efter middagen och hängning av tvätt så somnar jag tidigt om kvällarna.
 
Men en snabb uppdatering om dom små busfröna här hemma kan jag iaf ge er idag.
  

Lin, mattes gullegris kommer att få stanna kvar här hos oss.
Hon växer så det knakar och ni kan se att hon börjat bli rund och gossig om magen nu också, hon väger idag hela 210gram! :)

  

Jizza, en sötnos vars personlighet börjar visa sig mer för var dag nu när hon inte längre är förkyld.
Tyvärr har hon pga sin förkylning stannat lite i vikt och väger ca 50gram mindre än alla dom andra, hon matas regelbundet fortfaranade och jag hoppas hon ska börja lägga på sig lite mer per dygn så hon kan få flytta hem till sin familj som väntar tålmodigt på henne. Hon väger idag 155gram.

  

Sötaste lilla Jazz, ett riktigt charmtroll! :)
Jag faller som vanligt för grabbarna och denna grabb har något speciellt, han "pussas" och pratar och gossar gärna under hakan likväl som han gärna nyfiket undersöker världen runtomkring. Hans familj och framtida kompis väntar också på att han ska lägga på sig lite till, men till slutet av veckan troligen Söndag kommer han nog få flytta till sin familj. Han får ingen stödmatning numera och håller vikten bra, idag vägde han 209gram.

  

Jazz igen.

Izzy, den fulsöta i gänget men som också börjar ta för sig lite mera och nu börjar pälsen komma fram igen. :)
Han är nog den busigaste i gänget och gör popcornhopp och rusar runt i rena raceloppen i buren mest hela tiden, dom andra hänger emellanåt på hans hyss och då hoppar alla runt som små popcorn, hur sött som helst! :)

Han väger idag 203gram och börjar visa små tecken på att bli könsmogen, inte så farligt än så länge men han ska så snart jag åker till Vällingby få åka med och flytta in till en vuxen grabb hos sin uppfödare igen.

Av Jessica - 1 december 2011 22:21

Ser ni den tomma ytan där mellan fönstrena? Den ytan har jag sparat åt Johan att dekorera, jag längtar tills barnen är stora nog att dekorera sitt egna pepparkakshus, tänk vad kul det kommer att bli!

   

Det var länge sedan jag gjorde ett pepparkakshus, men det var mitt nöje idag medans barnen var på Förskolan, när  barnen väl kom hem tindrade ögonen på dom båda. ;)
 

 Framsidan. :)


Skorstenen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards