Nanooks

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Uppe långt före tuppen!

Av Jessica - 5 december 2011 19:51

Diwa & Stella på en stor sten i väntan på en godis från Matte. :)

  

Här vart det allt annat än sovmorgon, Johan som började på sitt nya jobb idag skulle vara på plats 06:00 och då han skulle få en bil via jobbet så fick jag helt enkelt skjutsa honom dit nu på morgonkvisten.
Detta betyder att våran klocka ringde på tok för tidigt (om man frågar mig), kl 04:00, det vart bara att gå upp och packa ihop det sista som marsvinet Izzy, varma ytterkläder åt barnen, skötväska, kamera m.m och sen väcka barnen som under protester tillslut somnade i bilen.

 

Och tidiga vart vi också, en hel halvtimma stod vi på parkeringen och väntade på att klockan skulle gå...
Tillslut började nya jobbrutiner för Johan medans jag, barnen, hund och ett marsvin begav oss till Vällingby och hälsade på Mormor & Morfar. När vi kom dit var dom nyvakna så det vart lite frukost innan vi runt 08:20 klädde oss varmt och packade in oss alla (3vuxna, 3hundar, 2barn och en tvillingvagn) i bilen och åkte till Görvälnområdet och gick på pormenad på mysiga skogsstigar (delvis rätt leriga sådana) och bara njöt av att se hur barnen och hundarna lekte i snåren. :)

 

Sötaste lilla Jacob såg hur Morfar gick med stavar och efter en liten stund gick fram och

högg tag i en stav och gick "stavgång" med den.. SÖTT VÄRRE! :)

 

Väl hemma i huset igen vart det fika med Mormors underbart goda lussebullar! *M U M S*

Sen vart det en tur med bilen igen för mig och Jacob, vi lämnade av lilla Izzy till Isolde's uppfödning igen, då hans nya matte och husse kommer och köper honom nu på kvällen. Och lika bra var det eftersom han börjat brumma en hel del mot Lin här hemma. TACK så jättemycket för älgköttet, Berith! *Kram*
  

Sen hem till huset igen och lägga Jacob som var tämligen trött efter en redan lång dag fastän klockan bara var runt 11.00
När Jacob sov passade jag på att hjälpa till med ett jobb i firman och sen skicka iväg ett mass-mail som jag brukar hjälpa till med ibland. Efter att ha lagat en pappers-rivare som alltid brukar fastna så var det dags för Lunch, Jacob vaknade till men var så trött att han inte ville äta.. tror han sov över 2h idag men det var ok eftersom vi gick upp långt före tuppen idag. ;)

 

Diwa & Jacob busar lite.

 

Diwa.

 

Efter lite städ och stök och yttligare ett fika med Godaste Lussebullarna begav vi oss äntligen hemmåt igen. :)

    

Nu på kvällen har jag med lite omstökade planer bokat in lite barnvakt på Fredag eftermiddag hos Mormor & Morfar för då ska jag och Jennifer bege oss in till stan och hälsa på Nikki & Jenny! :D
Kul värre kommer det bli, eftersom Jennifer inte tjatar om annat än att hälsa på Nikki. ;)

 

Men på kvällen blir det en ensam kväll hemma med busungarna för Johan ska på sin 1:a Julmiddag för i år, men jag tror jag och barnen kommer kunna få äta lite middag hos Mormor & Morfar innan vi åker hem, och eftersom båda barnen haft kul på varsitt håll borde dom sussa gott medans jag kelar med marsvinen och Hejar på Robin på Idol Finalen! *längtar*

 

Diwa & Nellie busar med en stock.. eller en stor pinne.. ett litet träd?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards