Nanooks

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Är det inte konstigt...

Av Jessica - 26 augusti 2010 21:17

...att man alltid har mer saker med sig ut ur IKEA än man tänkt sig?


Här är det mycket på en gång, jag ligger fortfarande efter med tvätten, jag saknar faktiskt lite den där stora fina tvättstugan jag hade i min gamla lägenhet. Då kunde man få undan all tvätt med en gång och även torka den i torktumlare eller i ett enormt torkskåp.


Vi pysslar och har oss med badrummet fortfarande, nu i veckan har vi målat fodret till dörren och fönstret svarta inne i garaget. Ikväll kom dessa äntligen upp. :)

Jag hälsade även på hos mina föräldrar igår morse ockå, då passade jag på att hjälpa till med ett jobb och ta med mig min mor till IKEA med Jacob.

Hon köpte två små sideboards och en leksak till Jacob, en giraff om sitter i en jordgubbs-bil, och jag handlade lite mer än tänkt. :/

Är det inte konstigt att man alltid har mer saker med ut ur IKEA än man tänkt sig?

Med hem hade jag:

En stor svart HEMNES spegel, en liten svart HEMNES spegel, 3st knoppar till badrummet, 2st knoppar till nya hörnarbetsplatsen, två burkar till barnens välling, ett set med fina tårtunderlägg man kan tvätta och återanvända (helt onödigt, jag vet!), sen så tittade jag och min mor länge på barnavdelningen på ett fint bord... och när vi såg det igen i lagret så vart det ett litet spontaninköp.

Så i 2års present fick Jennifer av oss ett fint rött litet bord med två stolar. :)

Hon gillade möblerna så mycket att medans jag städade hennes rum så satt hon så snällt med Ior i famnen på stolen i hallen, helt själv. ;)


Lite nya rutiner håller på att införas här hemma numer, Jennifer ska börja 08:30 istället för 09:00 på Dagis, såklart slutar hon då en halvtimma tidigare också.

Det gick lite segt första dagen men idag gick det lite bättre. :)

Tyvärr var hon rätt snorig imorse, men min tanke var att det nog inte var någon större fara på taket, för någon feber hade hon inte och hon var bra pigg. Men efter bara 2h på dagis ringde dem och sa att det var nog bäst att jag hämtade henne iaf. Så just som jag lagt Jacob och tänkte ta en liten powernap själv så vart det en tur till Dagis istället.


Idag skulle Jennifers gudmor Tess ha kommit hit, men eftersom jag hämtade hem henne från Dagis och vi inte visste säkert om hon var sjuk eller inte så beslöt vi för att skjuta på det hela. Tråkigt, för det är ju så roligt när Tess kan komma över för både barnen och mig men vi kommer kunna ses snart iaf. :)

Men vi får se hur glad jag blir över Tess present till Jennifer, förra året var det ett "piano" som plingar på rätt bra (suck!!), och i år var det något annat som låter.. men jag har varnat Tess för att hon får igen för varje leksak vi får hit som plonkar och låter irriterande. Tess, du får igen när du får barn! :P


Idag ritade Jennifer en så fin teckning här hemma som  jag daterat och nog tänker rama in. Sist målade hon bara 6-7streck på bilden men idag vart det en färgglad teckning som hon var noga med att måla överallt på. *Mycket tolt mamma*


Imorgon avgörs det på hur Jennifer mår, om vi kommer fira henne nu på Lördag eller om det blir om två veckor istället. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att hon mår bättre imorgon så vi kan ha kalaset på hennes födelsedag nu på Lördag.


Ps. Ni som undrar vad hon önskar sig, är det nog mest fler kritor, vattenfärger, fingerfärger, papper att måla på och som önskemål från oss föräldrar kläder eller presentkort till klädbutiker. (Hon vill bara ha strl. 98), hon har nu 92, men vi vill ha kläder till hösten och vintern.


Oj, detta blev långt. Hoppas någon orkar läsa allt. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards