Nanooks

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Jessica - 4 augusti 2010 21:55

Här har det regnat, varit ruggigt, kvavt och mestadels blött senaste veckorna. *suck*

Inget kul för vare sig djuren eller oss, men det som är bra är att gräset börjat växa. :)


Inom kort måste vi köpa hem ännu mera hö, tänka sig att 300kg hö skulle ta slut på bara 5-6månader. Men troligen kommer jag köpa hö via min bror denna gången då jag får bättre pris via deras bonde än via den leverantören jag har nu.

Här om veckan tog även spånet slut, så nu har vi laddat upp med 15st balar som vi köpte i Märsta.

Nu e det bara  halmen som saknas..


Några gäster;

Av Jessica - 4 augusti 2010 21:45

Njuter på gruset intill huset i värmen. :)

Av Jessica - 4 augusti 2010 21:27

..gudföräldrarna till Jacob! :)


Dvs. Christopher och Cissi i deras nya lägenhet, även Martin kom över och vi fick jättegod middag och riktigt mumsig efterrätt! :)


Något "kul" var att när Christopher höll i Jacob berättade jag att han gillade att snurra. (dvs att man snurrar med honom i famnen) men han missförstod och snurrade jacob på en filt på golvet, och även om detta uppskattades av Jacob för stunden så blev resuletatet ganska givet med tanke på att han just innan ätit en hel flaksa med välling. ;)

Jag löft upp honom och vände honom från mig och ganska kort därefter dekorerade Jacob både mig, mattan och golvet.

Bara någon timma senare lyckades även jennifer smuttsa ner just på samma ställe när hon välte omkull mitt Coca Cola glas. :/

Sorry... så e det tyvärr när man har småbarn. Dem verkade tur nog inte ta illa upp, men nog skämdes jag allt lite för att jag inte haft bättre koll på barnen.


Foton från Lördagen.

Fotona på hyllan och blommorna var vår inflyttningspresent till dem. :)

Sista bilden ser ni vår hund snällt be om lov att få komma upp i soffan,enbart genom att lägga en tass på soffan och tyst titta på oss, just när bilden togs fick hon inte det men på natten medans vi tittade på "Den gröna milen" gick hon från knä till knä. :)

 

Tack så mycket för all god mat! :)

Av Jessica - 4 augusti 2010 21:22

.. senaste dagarna.


Nu har vi påbörjat renoveringen av Wc.n Nästan allt är utrivet, nu ska det spacklas, målas och några ledningar ska dras om. Sen ska vi köpa nytt handfat och kommod, ny toa sits, nytt skåp och ev ska vi även bygga ett eget skåp. Sen ska vi göra två egna ramar och ha en spegel med liten hylla i underkant ovan handfatet och sen en stor spegel på väggen där man kan se sig själv från topp till tå. Snyggt kommer det bli! Färgerna går i vitt och svart(mörkt trä) i lite lantlig stil, sen kan vi välja accecoarer som matta och handdukar i färggladare färger. :)


Foton från arbetet kommer.


Sen har vi passat på att handla resten av mattorna till matsalen/hallen då dem reade ut just den sorten vi ville ha på Rusta. Så idag har jag slitit som bara den och städat och rensat och nu så är alla mattorna på plats. Sen har jag även dekorerat lite, för första gången på länge. Vi hoppas att Jennifer inte är så klåfingrig längre att sakerna ska få stå. :)

 

Före och efter.


I Måndags var Anticimex här och tog bort 3st getingbon, så nu kan Johan sätta upp dem sista vindskivorna på taket, när alla vindskivorna är måladeså är taket äntligen klart för i år! :)


Igår Tisdag var vi och hälsade på barnens Mormor & Morfar. Vi fikade lite och då hände det som inte får hända...

Jag tappade min vigselring på deras altan, och självklart åkte den mot huset och sen var den spårlöst försvunnen!

Vi kan ju lungt säga att jag vart orolig att aldrig få återse den och jag skämdes massor, men min underbara älskade make är tur nog händig och försökte skruva, sen "bände" upp en bräda i golvet och sen fick bända och slita i yttligare en bräda som var närmast huset innan vi tillslut med spegel och ficklampa fick syn på  ringen. Den är nu där den ska vara, på mitt finger, men jag ska uppsöka en juvelerare inom kort för att minska den.

Mormor var snäll och tog barnen medans vi handlade på Lidl och Claes Ohlsson i Vällingby. *Tackar!!!*

Sen hade Morfar varit snäll och börjat laga middag så vi fick lite potatis och köttbullar innan vi åkte hemmåt igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards