Nanooks

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

MVC besök

Av Jessica - 20 augusti 2008 10:35

Jag är idag 28+4dagar in i min graviditet.


På MVC fick jag först göra ett stickprov för att kolla sockret, det min barnmorska frågade mig i samband med detta var hurvida jag hade ätit frukost?

Jag blev väldigt förvånad för frukost hade jag ätit bara en timma innan jag kom dit.. och jag blev orolig över hennes fråga och undrade om något var fel?

Nej, allt var oki, men mitt socker var inte helt på topp, men inom normala värden.


Nästa sak vi gjorde var att hon kände på magen, detta gör hon för att känna att allt känns oki och att livmodern växer som den ska.

Här blev jag riktigt nervös.. min barnmoska frågade mig om jag hade ont i magen? Och kommenterade att min mage var ganska spänd..

Jag hade/har inte ont i magen och svarade att jag märkt av att magen var spänd men inte hade jag något ont?!


Besöket hos Mvc gjorde at jag kände mig förvirrad, jag hade fått flera konstiga små kommentarer men i slutändan var "allt som det skulle"..


Samma eftermiddag kom min leverans av hö och spån, som jag försökte ta itu med själv.. detta slutade dock i att jag mådde pyton och var tvungen att gå in och lägga mig.

Johan hjälpte mig att få undan all hö och spån när han kom hem från jobbet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards