Nanooks

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Jessica - 1 januari 2017 11:39

Har inte bloggat på länge, men här kommer min summering av året 2016.

 

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

 

Jag fick en idé sådär runt Februari som jag invigde maken i och sen blev det att planera i många månader, bygga och köpa avelsägg som vi kläckte fram själva, nu har vi en hönsgård på baksidan med fem hönor och en tupp samt en vi inte riktigt är säker på vad den är ännu. ;)


Jacob började i skolan och han stormtrivs! :)


Jag odlade mera grönsaker än någonsin och lagade mycket mat som vi njuter av än idag, att kunna skörda egna grönsaker, laga mat och sedan kunna njuta av det under vintern är en stor lycka för mig.

 

Vincent i trädgårdslandet


Höll du några av dina nyårslöften?


Nej, inte ens i närheten tyvärr.

Förra året var mitt löfte att gå ner 10kg, men det har inte gått alls.
Min endometrios satte allt ur spel genom att göra så pass ont att jag inte klarat av att träna så som jag ville, men jag har gått många och klånga promenader och det har gjort att jag mått bättre psykiskt. :)


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


Ja, i år föddes söta prinsessan Elsa. <3


Dog någon som stod dig nära?


Ja, min magiska katt Olga fick somna in i sommar pga sjukdom.

 

Olga


Vilka länder besökte du?


Åland åkte vi till under en dagstur med Farmor och Farfar, en underbar dag med familjen där vi tog dagen som den kom. :)

Johan och jag åkte med Galaxy på en dygnskryssning till Finland, detta för att fira att vi varit ett par i 10år. :)

Samt tjejkryssningen som gick till Åland och hem igen som jag, min dotter och min bästa vän Anna med dotter gjorde tillsammans. :)



Foton från vår resa till Åland


Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?


Ja, att få vara friska, hela hösten har varit fylld av sjukdomar och operationer till stor det för mig och Jacob och det hoppas jag vi slipper nu 2017.


Jag har saknat att kunna bada när jag  vill, men nu 2017 kommer jag kunna bada precis vilken dag på året som helst och det ser jag fram emot! :)


Ett jobb om så bara på max 50%, jag är trött på att vara sjukskriven, men samtidigt är jag livrädd för att min ork ska ta slut om jag börjar jobba. Det är en hårfin linje däremellan har jag upptäckt, men jag hoppas att det ska lösa sig under våren 2017 då jag återigen ska ut och arbetsträna.


Vilket datum från 2016 kommer du alltid att minnas?


Jag är inte bra på att hålla särskilda datum i minnet, tyvärr.


Vad var din största framgång 2016?


Byte av skola för min prinsessa och att jag stått upp för henne och krävt att skolan lyssnar på oss.

Har blivit en tiger när det kommer till min dotter, men så måste det vara och jag kan absolut ta den rollen för hennes skull.


Att börja stå upp för mig själv, är inte helt hundra procent där ännu men jag väljer mer noggrannt vem som jag vill behålla i mitt liv än jag gjort tidigare.

  

Vad vad ditt största misstag 2016?


Att kämpa tills jag går sönder med något som är hopplöst.

Både i relationer och i arbetsprövningar.


Har du  varit sjuk eller skadat dig?


Ja, jag har haft stora problem med min sjukdom Endometrios. Men har också tagit tjuren vid hornen och har opererat bort livmodern nu i vinter. Det är en bit kvar tills jag är helt återställd, men jag hoppas på att detta ska hjälpa mig att bli starkare och friskare.


Jacob har nog åkt på alla sjukdomar som gått i skolan nu i höst, och gärna lite värre än alla andra verkar det som.

Han har haft bukkörtel, rejäla förkylningar, opererat näsan och på det fått infektion.
Nu är han återställd och jag hoppas hans immunförsvar stärkts av alla infektioner så vi slipper åka in till akuten så ofta som vi fått göra 2016.


Bästa köpet?


Avelsäggen! Jag älskar våra höns, de förgyller vardagen och jag längtar verkligen tills den dagen då jag kan gå ut och plocka färska ägg i underbara färger. :)


Jacob och Jennifer myser med våra kycklingar.


Vad spenderade du mest pengar på?


Tvättstugan som fick en total renovering i början av året.

Hönshuset med tillhörande gård samt trädgårdslandet och allt som hör till det.


Hönshuset i vinterskrud


Gjorde någonting dig riktigt glad?


Mina barn är min största lycka, att se hur de växer och utvecklas är något magiskt jag får vara med och uppleva varje dag.


Att se mina små kycklingar kläckas var en en ny och underbar upplevelse! :)


Odla och skörda grönsaker och bär ur egna trädgården, samt en underbar utflykt med en fin vän till en trädågård där de sålde Pelargoner. :)

   

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?

 

Kommer inte på någon specifik...

 

Var du gladare eller ledsnare i år i jämförelse med tidigare år?

 

Jag har varit betydligt gladare nu år 2016 än året 2015.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

 

Det blir lätt att jag oroar mig för saker som inte hänt istället för att ta tillvara på stunden som är.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

 

Jag önskar att jag haft mindre ont och haft mer energi så jag kunnat och orkat vara med familj och vänner mera.

 

Hur tillbringade du Julen?

 

Vi tog hand om djuren på förmiddagen och sen åkte vi till Kappellskär och firade jul med min svåger Jari med familj.

Vi åt god mat, öppnade julklappar när vi kände för det, tittade på film och åt mycket godis. :)

 

Blev du kär i år?

 

Jag älskar min familj precis lika mycket som alltid.

Annars är det nyaste familjemedlemmarna som stulit lite av mitt hjärta, keliga eller inte är hönsen oerhört charmiga och personliga. :)


Tuppen Kalle

 

Favoritprogram på tv?

 
Greys Anatomy, en av få serier jag blir ledsen om jag missar ett avsnitt. 

Övriga serier jag följt är: Big Bang Theory, Mom, Sofias Änglar och Dessertmästarna.

 

Bästa boken du läst i år?

 

Oj, jag slukar böcker varje vecka.. svårt att välja en speciell.

 

Största musikaliska upptäckten?

 

Taylor Swift.. haha.. jag gillar att sjunga med i hennes texter när jag städar. ;)

 

Något du önskade dig och fick?

 

Ja, jag fick hönsen jag önskade mig. :)

Renoverad tvättstuga!

 

Något du önskade dig men inte fick?

 

Ja, vara friska.
Hela hösten har gått i sjukdomens tecken, nu vill vi vara friska och pigga hela år 2017, tack!

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?

 

Vi var bara hemma själva då Jennifer var sjuk, men jag fick lite fina presenter i sängen på morgonen och  på kvällen bjöd maken på lyxig middag med pasta och kräftstjärtar och så såg vi på film, bättre kan det inte bli.

 

Finns det något som skulle ha gjort ditt år bättre?

 

Ja, det finns det men nu vill jag se framåt. :)

 

Vad fick dig att må bra?

 

Min familj och mina fina vänner. <3

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

 

haha, jag är verkligen den som har minst koll på kändisar. ;)

Nej, jag är inte sugen på någon alls, har ju allt jag önskar mig här hemma. <3

 

Vem saknade du?

 

Jag saknar min fina katt Olga.

 

De bästa nya människorna du träffade?

 

En fin vän som heter Zarah. <3

 

Mest stolt över?

 

Mina barn!

 

Jennifer, min prinsessa


Jacob, min prins


Högsta önskan just nu?

 

Att vi ska få vara friska och att jag kan hitta något typ av jobb om så  bara halvtid nära hem så jag kan finnas här hemma för min dotter när hon behöver mig i perioder när orken trytar.

 

Annars ser jag fram emot påsken och de vackra äggen från våra egna höns vi kommer ge oss. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards