Nanooks

Direktlänk till inlägg 12 december 2016

En andra chans

Av Jessica - 12 december 2016 10:56

 

Tittut till er där ute i kylan!

Jösses vad kyligt det är ute idag, man nästan förfryser sig bara av att gå ut och öppna åt hönsen och de såg helt klart ut att känna likadant då de vägrade sätta en endaste tå i snön. ;)

  

Katterna gör små kortare promenader ut i kylan, men bara en tio minuter eller så sen vill de in och värma sig igen, det känns så skönt att de har den valmöjligheten att få komma in när de vill och veta att de har en varm säng och mat och vatten serverat dygnet runt.
Det finns många katter därute nu som inte har det valet, utan som måste klara sig på egen hand, känns i hjärtat varje gång jag tänker på alla dessa katter som inte har fått turen att ha en familj som älskar och tar hand om dom. <3

 

Vincent har bott ute minst en vinter i Arninge industri område, Aston hade fötts ute om inte hans mamma hade varit så företagsam att få hjälp, hon sökte upp alla människor hon mötte tills hon kom till rätt hus som kontaktade katthemmet och dit fick hon komma och jag blev kär på ett ögonblick, numera bor hon inte hos oss men hon lever ett bra liv hos sin nya familj där hon inte behöver dela på uppmärksamheten med någon annan katt.

Aston föddes hos oss och har alltid haft turen att vara älskad och ompysslad, medans lilla Alice kunde ha gått ett grymt öde tillmötes när hon och hennes syskon blev dumpade i skogen i Brottby som en liten kattunge på ynka 9 veckor.

Alice är idag trygg hemma hos oss och hennes två systrar har ett underbart hem i Västerås där de får all den kärlek och omvårdnad man kan önska sig.

 

Alla mina katter har fått en andra chans till ett bra liv och jag kommer göra allt i min makt att se till att de får njuta av livet så länge som möjligt. <3

 

 Tur att vi inte har satt upp ett hänglås till hönsgården, då hade jag nog inte lyckats ta mig in till dom alls.

  

Vinterlandskap är så vackert, det ser så rent och fridfullt ut, ljuden dämpas och luften är ren och klar.

  

Tredje dagen med snö, och inte ett endaste avtryck från hönsen i gården,

men de älskar att sitta i dörröppningen och kika ut.

  

Nu har det snart gått tre veckor sedan min operation och äntligen känns det som att det vänt åt det bättre hållet, orken har börjat komma tillbaka, rörligheten ökar och jag behöver inte alls äta så mycket smärtstillande.

Men om kvällarna gör det rätt ont fortfarande, men det känns helt okej att det gör lite ont om kvällen bara jag kan göra något under dagarna annat än att ligga i sängen eller soffan.. det är aldeles för tråkigt för min ADHD-hjärna.

Inte mycket blir gjort ännu, har ju varit tvungen att anpassa allt jag gör efter en opererad mage som ännu inte läkt helt, men har hittat olika sätt att underlätta som en stadig stol parkerad framför tvättmaskinen och torktumlaren, en pall på rätt ställe, en soppkvast med skyffel så jag kan hålla efter golvet trotts att jag inte orkar dra runt dammsugaren, sen tar allt typ fem gånger så lång tid som normalt men det kan jag leva med. ;)

Jag längtar tills jag vågar ge mig ut på vägarna och köra igen, men det vågar jag inte ännu, känns inte tryggt för vare sig mig eller medtrafikanter just nu så jag sitter liksom lite fast här hemma ett tag till.

 

Skulle såklart kunna ta bussen, men orkar inte gå allt för långa sträckor än och ogillar enormt mycket att åka kommunalt, mycket för att jag inte gillar att åka med andra människor så nära inpå mig... är nog min asperger som bråkar här, ett av många skäl att jag skaffade körkort.

  

En Brud Orkidé i en vas med vatten

  

Jag älskar att läsa på om nya saker och sidor på Facebook kan innehålla så mycket roliga och spännande idéer, som att orkidér bäst trivs i vatten och inte i bark eller mossa... måste ju testas, så maken fick hämta hem Svärmors krassligaste orkidee som får leka försökskanin, med lite tur kommer den ta sig och börja blomma inom ett par veckor. *håller tummarna*

Hoppas det inte gör något Tarja att jag lånade en blomma av dig?

Men med lite tur får du tillbaka en pigg och blommande orkide senare i vinter/vår. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards