Nanooks

Direktlänk till inlägg 8 december 2016

Har man lovat så har man...

Av Jessica - 8 december 2016 12:54

 

Som ni vet så har fågelinfluensan nått Sverige och nu råder skyddsnivå 2 i hela landet.
Men reglerna kring nivå 2 är något luddiga på Jordbruksverkets hemsida, ni förstår har man fjäderfä SKA dessa hållas instängda, men samtidigt om du har hobbyflock kan dessa hållas i en inätad rastgård bara de inte får direkt kontakt med andra vilda fåglar, luddigt värre i en del SKA de hållas inne och i en annan får de gå i sin rastgård men såklart fortfarande inte lösa i trädgården.

För säkerhets skull ringde jag till Jordbruksverket och frågade vad som gällde egentligen och till svar fick jag veta att jag får ha mina höns ute i rastgården men att de måste få mat och vatten inne under tak vilket de såklart får, då de är Hobbyhöns och vi varken säljer ägg eller kött.
Nu är mina fåglar jätteglada och får komma ut i sin lilla rastgård varje dag, men på mig ligger nu ett stort ansvar i att kolla om skyddsnivån i Sverige höjs för då får de inte gå ut alls förren till våren då skyddsnivån kommer sänkas igen.

  

Har man lovat så har man...

När min son låg i min famn i väntan på en läkare på Akuten nu i November så bad han mig om en sak... han ville att vi, när han blev frisk, skulle gå ner och äta på Pizzerian tillsammans, något jag såklart lovade.

Veckorna gick och det vart mycket sjukdomar och mitt löfte föll i glömska, av mig.. men inte min son. ;)

 

Och när jag låg på sjukhuset började han smått fråga sin pappa när vi skulle äta på Pizzerian, men tyvärr var det inte läge med nyopererad mamma så veckorna har gått utan att mitt löfte till honom har kunnat genomföras.
Men idag blir det av och vi ska åka till Pizzerian och äta middagen där och mitt löfte till min fina pojke ska hållas, gissa om någon är glad! ;)

 

Sen blir det en knasig kväll då pappa ska jobba kväll/natt och jag blir ensam med barnen men de är stora nog att kunna lägga sig själva så jag håller tummarna för att allt går vägen, då jag inte vill gå uppför våran trappa.

    

 

Nu ska jag ta det lungt och vila tills familjen kommer hem så jag orkar med dagens lilla utflykt, och bara ligga här i soffan och kela med Vincent. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards