Nanooks

Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Julavslutning i Kyrkan

Av Jessica - 21 december 2015 20:28

Aston

  
Den här dagen har mest varit lugn och jag och barnen har pysslat här hemma, efter en promenad med Stella och lite lunch satte vi oss och skalade hasselnötter i köket och sjöng lite julsånger tillsammans. :)


Efter lite lek för barnen och julbak för min del så tog vi en promenad igen mot kvällen och då vi gick förbi kyrkan  nämde jag för barnen att det var svslutning där ikväll. Jag som räknat med att vi inte skulle gå dit, för Jennifers skull, blev förvånad när båda barnen propsade på att dom ville gå dit åtminstonde en liten stund.
Så nu vart det brottom, på en timma skulle vi hinne hem och äta middag och byta kläder och ta oss till kyrkan, stressigt värre. :/
Aja vi var där i en halvtimma, vi fick se fint uppträdande av alla skolbarnen och ett fint luciatåg, Jennifer sjöng med lite tyst i mitt knä. För hennes skull satt vi allra längst bak i kyrkan och när hon visade tecken på att det hela blev för mycket gick vi helt enkelt ut och åkte hem.
Men för att avsluta på ett bra sätt tog vi en liten fika hemma innan det var dags att natta barnen. <3
 
Johan var hem och vände igen nu på kvällen, jag saknar verkligen min man när han jobbar så här mycket. Det är skönt att han är hemma med oss nu i Jul så vi får umgås något, just nu ligger dock all planering för matlagning, bak och julstäd på mig förutom att ta hand om barnen då Johan har jour ända till Onsdag kväll, och med tanke på hur sliten jag är blir det en något mildare jul här hemma, allt julpynt åker inte fram och vi prioritetrar vad vi ska ha för julmat och bara aboluta favoritgodisarna bakas. :)
   


Ha en fortsatt trevlig Måndag, nu ska jag mysa med Stella och katterna och se på en bra film. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards