Nanooks

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Kidnappad till Svensexa! : )

Av Jessica - 5 juni 2010 12:08

Hejsan!


Ja, här rullar allt på i vanlig takt, dock har jag inte kunnat blogga då vårat internet har strulat hela veckan.


Igår var det dags för Examens firande på båda sidor om våra familjer!

Stora Gratulationer till;

Michaela!!! (Johans äldsta syskonbarn)

Torbjörn!!! (Mitt näst äldsta syskonbarn)

Camilla!!! (Mitt äldsta syskonbarns flickvän)


Oj oj vad tiden går fort, känns ju som det bara var något år sedan jag tog studenten och nu är det mina syskonbarns tur! :)


Jag började dagen med att packa in allt i bilen och köra Jennifer till sin Farmor och Farfar, där hon fick vara tills Johan hade slutat jobba.

Sen åkte jag till Vällingby och hälsade på Mormor och Morfar och sen lämnade av Stella. Mormor åkte med mig och Jacob till Kenneth (min bror) och vi åkte vidare därifrån till utspringet som skulle vara kl 14.00 på IT-gymnasiet i Sundbyberg.

Det var inte så många elever så ca 14:10 var Tobbe nöjd med sitt utspring och vi hämtade bilarna och körde hem till dem igen.

Lite god mat och mycket prat sen så kändes det som det var dags att röra ig vidare, men jag hade hunden hos mina föräldrar så jag lånade min far hemmanyckel och åkte för att hämta hunden, men Jacob fick vara kvar på kalaset.

På vägen lämnade jag en väska med lite kläder åt Johan (han behöver dem ikväll) hos Martin (Best Man på bröllopet).

Sen tillbaka till Kenneth, lämna nyckeln och hämta Jacob och vidare till Vallentuna och Michaelas Examens fest.


Vi var där ett tag och åt lite tårta (Johan och Jennifer hade varit med ända från utspringet runt 15:00).

Men sen var det dags att rulla hemmåt när klockan var runt 21:00.


Väl hemma så kom Johan in till mig när jag matade marsvinen och berättade att Martin skrivit ett sms om att Svensexan var flyttad pga dubbelbokning, tyvärr fick  den bli efter bröllopet.

Jag berättade då att jag redan visste det och en mycket besviken Johan sa då "Jaha, då  stämmer det". ;)


Men nej, inte stämde det! Vi lurade honom och idag var det en mycket förvånad Johan som såg sina polare komma in genom ytterdörren!!! :)


Nu så är han på väg till Christophers båt då dem då dem ska ut och leka lite på någon ö. ;)

Sen händer det det mer ikväll, men det tar vi när han kommit hem (imorgon kväll!) ;)


Jag däremot som tänkte att nu ska jag va lite social så jag får lite avlastning med mina små gullungar som det är full rulle på har däremot inte lika kul.

Alla som jag tänkt hälsa på var upptagna eller bortresta denna helg, inte en enda kompis eller familjemedlemm har jag fått tag på som har tid att umgås så blir väl att sitta här hemma hela helgen ensam med barnen. *suck*

Men tur nog hade Eva, som jag just pratade med, lite tid över så hon kommer över och hälsar på, skoj skoj!!! :)


Nej, ska nog passa på att diska lite nu när barnen sover middag.

Om det hinns ska jag nog ut och klippa lite mer gräsmatta oxå, jag klipper lite varje dag men än har jag inte klippt allt som ska klippas! *suck*

En åkergräsklippare man sitter på ligger ganska högt upp på önskelistan just nu! ;)

 
 
Ingen bild

Milla

16 juni 2010 22:02

Tack :D ingen mer skola!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards