Nanooks

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Jessica - 13 augusti 2009 16:32

Hejsan


Johan har sågat ner ett par av träden på vår tomt idag.

Under denna tiden tränade jag hundar och marsvin lite medans Jennifer lekte i sin vagn med hörselskydden på.


Jennifer med hörselskydd

Hennes rödafina bil är sååå god att mumsa på!

Jennifer

Hur söt får man vara?!

Nåt intressant?

Snöret på kameran var mycket intressant!


Hon är så duktig att ha på hörselskydd, hon leker och pratar på oavsett, och det känns tryggt då hon inte stressar och blir otröstlig varje gång det är oljud.


Nej, nu verkar det börja regna, måste ta in djuren!

Av Jessica - 13 augusti 2009 16:06

Hejsan


Idag åkte alla kvarvarande djur ut på tomten, det var alltså mina 8st marsvin, 4st inackorderingar, 4st omplaceringar och kanin.


Jag har äntligen fått foton på dem omplaceringar som finns här just nu. Häromdagen flyttade två av dem, Ullis och en Rexhona.


Här är dem som är redo för omplacering:

Yamaha & Suzuki 

Detta är Yamaha & Suzuki, dem är bådafrån min avel. Födda i November 2007. Jättetrevliga, lugna och harmoniska bröder som stormtrivs ihop.

Yamaha är en släthårig De. Golden, Suzuki är en rosettridgeback i golden/White. 


Barack & Bobby

Barack & Bobby.

Två lite smårädda men väldigt snälla och gosiga grabbar. Dem är ännu fåniga i buren, men med lite träning som pågår för fullt från min sida just nu så ser jag redan tydliga resultat. Barack som är mest stressad i buren låter mig nu göra det mesta med honom och han har börjat stressa mycket mindre. (Och han älskar att bli matad med gräs och maskrosor i famnen.) Barack är en släthårig self Black.

Bobby är lugnare i buren och likaså i famnen, men även han behöver lite tid på sig. Bobby har en otroligt charmig teckning med sin prick mellan öronen och fina roaning på rumpan. Han är en dåligt tecknad Dalmatiner.

Båda är födda runt April  2009, dem är ca 3-4månader, och väldigt charmiga tillsammans.


Jag har även fått in en hona som jag fäll för ganska så direkt. Lilla eller snarare stora damen Fläckis fastnade här.. hennes kompis fickträffa en annan hona som hon trivdes med och blev omplacerad, medans Fläckis stannar här livet ut.

Här ser ni sötnosen som är såååå lugn, snäll att hantera och som stormtrivs i min flock men alla damer.


Fläckis, som kommit för att stanna!


Marsvinen ligger alla och halvsover ute nu när dem har vräkt i sig massor av gräs och annat gott. Skulle tro att dem alla kommer sova gott inatt. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards