Nanooks

Alla inlägg den 21 januari 2018

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.

 

Hej

 

Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt senaste tiden.

 

Jennifer har gått på simskola med sin klass, det var över ett år sedan hon gjorde det, och det gick jättebra då hennes assistent såg till att de kunde byta om före alla andra och sen simmade hon med Jennifer.

Hon har inte haft så mycket ork den här veckan så vissa dagar har jag varit med delvis eller helt på skoltiden, de dagar jag inte har varit med i skolan har jag passat på att göra ärenden som att slänga skräp, handla och såklaqrt gå promenader med Wilma.

 

Jacob mår bra nu, han har ätit sin medicin och visar inga tecken på urinvägsinfektion längre. På Torsdag har han fått en kallelse för att göra UL på njurarna. Vi väntar ännu på kallelsen till Astid Lindgrens Sjukhus.

 

Johan har gått på Jour för första gången i år, han jobbar mest dygnet runt nu känns det som.
I Fredags hade jag möte i skolan med Rektor och assistent, där kom vi överens om att jag kommer hoppa in som Jennifers lärare de dagar den här terminen då hennes Assistent är upptagen på annat håll.

Vi kör nu samma rutiner ett par veckor till för att se om Jennifer stabiliserar sig lite i rutinerna, det är svårt att gå från Jullov till skola och på det nya rutiner med simskola samt sjukhusbesök för Lillebror och akut sjuk katt.

Men vi tar en dag taget...

 

Idag tog jag med barn och valp på promenad i skogen där barnen kunde åka pulka. Vi fick vänta till senare eftermiddag då det är så ruggigt kallt här på förmiddagarna. Imorse visade vår termometer på -12grader.
 

Jag behöver komma iväg till en zoobutik och köpa ett vintertäcke till Wilma, hon har vuxit ur alla tröjorna vi köpt så nu har vi inget som passar längre. Hon växer fort vår lilla valp. <3

 

Lite foton från dagen;

  

Mina gullungar


Vintern kom tillslut


Jacob gör en snöängel


Jennifer gör en snöängel

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards