Nanooks

Alla inlägg den 15 januari 2018

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07

Min fina Aston <3
 

Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjälpte min smärtstillande medicin tillslut.


På morgonen vaknade vi av att Aston kräktes, men det kom bara galla så han åkte in i kattrummet där jag matade med vätskersättning samt mat medans han kräktes upp allt i omgångar.

Vid det här laget, var jag inte orolig för honom, han godtog att jag matade honom men han hoppade runt lite i rummet så han verkade inte jättesjuk.


Johan hade möte inne i stan så han åkte efter lunch och skulle vara borta i ett par timmar.


Jag skulle skriva klar vårdbidragsansökan, så jag satte igång med det mellan stödmatningarna av katten, men mot eftermiddagen blev Aston sämre, han fick feber. Så jag ringde och pratade med djursjukhuset som tyckte att han nog behövdes läggas in men då de hade fullt på infektionsavdelningarna i nästan alla sjukhus både i Stockholm samt Uppsala så skulle jag istället ringa Södersjukhuset alternativs Strömsholm (i Västerås).

Men efter att ha pratat beslöt vi oss för att åka in när maken kom hem på kvällen, han hade tyvärr tagit min bil och vi behövde helst även ha en barn och hundvakt.

 

Mot kvällen började Aston bli ännu sämre, han fick skyhög feber och hur jag än stödmatade såg jag att han blev akut sjuk. Vi fixade barnvakt och inväntade att pappa skulle komma hem just som Jacob började må dåligt.
Han hade ont när han kissade och när jag bara för att testa tog tempen visade den på feber, så tingde 1177 och blev ombedd att åka in akut med honom.

 

Så nu var jag hemma med en akut sjuk katt samt ett akut sjukt barn..
Jag velade mellan att åka till Karolinska Barnakuten eller Norrtälje, men kunde heller inte åka iväg med honom förren Johan kom hem och körde in katten då han behövde stödmatas och vara under uppsikt.
Så vid 20:30 på kvällen åkte Johan i ilfart till Albano och när bästa barnvakten man kan få kom åkte jag in med Jacob till Akuten i Norrtälje.

 

Min fina rara Aston var i så pass dåligt skick att han fick somna in, jag har ännu inte förstått vad som hänt här... hur kunde han gå från frisk till så akut dålig på bara ett par timmar?

Tankarna från min sida lutar nu åt eventuell förgiftning, hela hans kropp la av att fungera, han kräktes ner hela sitt rum och fick skyhög feber som slog ut honom totalt. Och jag var inte med honom när han somnade in, men husse hade honom i sitt knä under hela besöket så jag vet att han kände sig trygg. 

 

Jacob kom in på akuten och fick lämna urinprov, sen fick vi komma in i ett rum och ta snabbsänka innan en jättetrevlig doktor kom och lyssnade på vad som hänt.
Saken är den att Jacob börjat dricka mer senaste tiden, så pass att både jag och Johan har reagerat på det.

Så de ville inte släppa hem oss innan de kollat tecken på diabetes samt njurarna, urinvägsinfektion hade han utom all tvekan. Men i och med att han hade feber så var de orloliga att infektionen kunde vara på väg upp till njurarna, så doktorn ringde och rådfrågade en läkare på Astrid Lindgrens Sjukhus och vi fick tillslut åka hem, men om han fick feber igen skulle vi åka in till akuten på Astrid Lindgrens sjukhus direkt.

Nu väntar en remiss för ultraljud av hans njurar inom två veckor, samt en remiss till en urulog på Astrid Lindgren för vidare kontroller. Vi fick såklart medicin för urinvägsinfektionen också.

  

Jag kom väl i säng sidodär 23:55 inatt, satte klockan på väckning 01:30 för att gå upp och kolla Jacobs temp.
Sen vid 05:50 ringde alarmet för väckning och jag i halsovande skick ställde om klockan... men inte på ett korrekt vis för straxt före klockan 08:00 imorse ringe maken och väckte mig... på 15 minuter hade jag fått i hunden frukost och fått på barnen kläder och ut i bilen, vi hade ju en läkartid för Jennifer kl 09:00! 
 
Jag som aldrig försover mig... Zzzz Zzzz

 

Läkarmötet gick bra, Jennifer har dock rasat i vikt senaste halvåret och vi måste nu få i henne näring samt fett i större utsträckning. Så nu är det pannkakor gjorda på grädde samt gröt gjord med näringsdryck som gäller här hemma.

Vi ska ha tätare kontroller av vikt och längd samt så fick vi nya smaker på näringsdrycker utskrivna, men nu har vi klurat lite tillsammans och har en plan.

 

Nu är jag bra sliten av allt som hänt senaste dygnet.
Men vi har läget under kontroll men att acceptera att min fina kisse inte är här med mig längre kommer ta ett tag att ta in...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards