Nanooks

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Jessica - 22 januari 2017 19:27

Ser ni min familj där ute på flytbryggan?

 

Söndag och vilken massa som blev gjort, men mysigast av allt var långpromenaden vi gick tillsammans ända till Gisen och sen via gamla järnvägsspåret hem.
Det blåste lite kyligt men det var riktigt mysigt att gå runt och undersöka hur det ser ut runt sjön, vi mötte ett par som just borrat hål i isen för att mäta tjockleken vilken var 15cm, men både Johan och barnen ville dubbelkolla såklart och mätte med en pinne. ;)


Så tjock var isen en bit ut på sjön



Jacob älskar att spexa framför kameran. ;)


Vi bestämde för att återkomma en annan dag och åka lite skridskor och som Jennifer föreslog blir det att ta med sig lite fika att värma sig med, idag blev det dock fika först när vi kommit hem.


Väl hemma har jag städat ur vår tvättstuga och börjat förbereda för kycklingarna.

Igår lös jag äggen igen och enbart ett maranägg blev bortrensat, resten av äggen ser ut att må bara bra, nu är det inte lång tid kvar tills vi har massa små kycklingar här hemma. <3

Än är allt inte klart, blir att åka förbi en butik och köpa hem lite kycklingfoder och kutterspån som kycklingarna får gå på den här gången, jag lärde mig en läxa förra gången och den var att inte använda torv inomhus för det dammar något förfärligt!


Den här gången kommer de små inte bo inne i flera veckor utan snarare bara den första så jag kan ha dom under nogrannare uppsikt, men sen får de flytta ut i hönshuset i sin bur med värmelampa såklart, tills de vuxit till sig nog att kunna få flytta in till de stora hönsen.

Hönsen har fått tillstånd att gå ut i sin lilla gård igen till deras enorma gläde, så länge det är mycket snö vill ingen av dom sätta ens en tå ute på marken men med detta ljuvliga väder så vill de inte gå in istället. ;)

  

Här får ni lite foton från dagen;

  

Finaste maken

   

Bäcken som går igenom hela Edsbro

  

Min fina familj


Kalle njuter av att få komma ut

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards