Nanooks

Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Jessica - 16 januari 2017 09:00

Ett foto på två av våra befruktade ägg.

Den mörka pricken är själva fostret, sen ser man dess blodådror längs med skalet, så det ser ut som en "spindel".

 

Dagarna går fort nu, nu är det mindre än två veckor kvar tills vi får smått här hemma.

Igår lös jag äggen med min vän Anna, detta gör jag för att kunna rensa bort obefruktade eller döda foster så inte äggen ruttnar och typ exploderar i äggkläckaren. Urk...

 

Men det känns mer oekj att vänta den här gången än i höstas när jag var sjukt otålig och bara kunde sitta och stirra mig vindögd på äggen i kläckaren. Den här gången har jag väl i och för sig redan snart vuxna höns så varför stirra på ett ägg när jag kan gå ut och mysa med mina raringar i hönshuset istället. ;)

  

De är sådana personligheter så varje kväll fastnar jag därute och pratar och skrattar åt mina raringar.

Jag har tyckt att mina höns är lite för spralliga och lättstkrämda vid hantering så jag har nogsamt kollat in hur andra håller i sina höns på några hönssidor jag är med i på Facebook och snappat upp lite tips.

Numera kan jag lyfta vilken som av hönsen och mysa lite, de har vant sig så pass att alla numera är helt lugna vid hantering bortsett från det första ögonblicket när jag tar i dom, några uppskattar mer att sitta på min axel och bara prata lite medans några vill ligga och vila och gosa i min famn.

   

Här är en bild på mig när Kalle sitter på min arm.

Han är bra stilig eller hur?

     

Kalle håller koll på mig medans jag kelar med hans tjejer som ännu inte lagt sig för natten.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards