Nanooks

Alla inlägg den 8 januari 2017

Av Jessica - 8 januari 2017 19:28

Brorsan med sin anka som vi fick hälsa på. :)

 

Nu slänger jag in inlägg huller om buller i bloggen, men så kan det bli ibland. ;)

  

I Fredags gjorde vi en rejäl utflykt, vi åkte först till Örbyhus och hämtade lite avelsägg som vi beställde för en vecka sedan, hon hela 15stycken olika raser så när vi fick tänka om lite i sista minuten med vår beställning då Isbar äggen tyvärr hade fryst sönder under natten, så fanns det en hel del att välja mellan.

Så istället för 8 Isbar ägg, fick vi de tre äggen som lagts på morgonen ( tyvärr gick ett sönder på vägen hem), sen valde vi bort rasen Sussex som vi bokat två ägg av då dessa hade dålig befruktning, så vi kom hem med lite chokladbruna maran ägg samt desto flera Blomme ägg.

  

Till det roligaste av allt.. efter vi hämtat äggen åkte vi och hälsade på min Lillebror Joacim på hans gård och sen åkte vi allesammans till Östhammar där min svägerska Lena äger och driver Clearwater Café.

    

Clearwater Café i Östhammar

    

Vi beställde lunch allesammans och sen satte vi oss och snacka ikapp lite, ja mellan alla häftiga videos brorsan visade Jacob på telefonen när han fick veta att Jacob älskar grön laser ljusshower (som den på reklamen för Eon nu i julas) samt tecnomusik precis som min bror gör.
   

Min lunch, Chickenpocket

   

Maten var sååå ljuvligt god!
Lena är en fantastisk kock och vi njöt alla av den underbara maten, själv beställde jag Chickenpocket och den måste ni testa! Den såsen vill jag ha receptet på. ;)

   

Hit måste ni bara åka och ta en lunch eller en fika, helt klart värt resan om man frågar mig! ;)


Joacim busar med Jennifer som skrattar så hon kiknar.

De är få människor som kan nå fram till Jennifer så bra som min bror. <3

    

Joacim startar grävmaskinen, medans Jacob tålmodigt väntar bredvid.

    

Efter en mysig stund på cafet med både lunch och fika så åkte vi tillbaka till gården och kollade runt lite, jag och barnen gick med brorsan till hagen och hälsade på hästarna och vi fick klappa deras fina anka medans Johan lagade sin bil som inte värmdes upp som den skulle och sen fick Jacob hjälpa till att köra grävmaskinen och slå sönder isen inne i Ankans gård.

   

En rolig sak Jacob sa på vägen hem;

- "Jag börjar lära mig allt i grävmaskinen nu, men det är svårt att komma ihåg när vi åker hem och sover så många nätter hemma innan vi hälsar på igen, då glömmer jag en del av vad jag lärt mig."

 

Vi köpte även lite halm av dom, det går åt mer här hemma än man tror nu när vi har det som underlag till våra höns.

  

Tyvärr kunde vi inte vara kvar så länge som vi ville då vi hade ytterligare ett ställe att åka på vägen hem.

 

Efter att ha kramat och vinkat hejdå åkte vi vidare till Kapellskär där vi lämnade av våra busungar för övernattning, de ville såklart gå ut till bastun och när vi vände hemmåt fick vi kika in i bastun för att vinka hejdå. ;)

 

Här är de fina äggen vi köpte i färgerna chokladbrun, beige, turkos och två fina gröna.
Nu startar nedräkningen, om tre veckor får vi tillökning här hemma. :)

 

En lång och något kylig dag då vi vaknade till -20grader, men vilken härlig dag!

Att känna sig så där härligt lycklig som man blir av att umgås med människor man älskar och bryr sig om, det var en härlig start på en fortsatt härlig helg full med aktiviteter. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards