Nanooks

Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Midsommar i Kapellskär

Av Jessica - 25 juni 2016 17:44

Midsommar


Hejsan
Här hemma är vi två trötta och barnfria vuxna som tar igen oss efter ett dygn ute i skärgården med Farbror Jari med familj och Farmor och Farfar.

 
Vi har hunnit med en hel del detta dygn, fixat en egen midsommarstång, ätit sill-lunch ute på altan, ätit gott fika som Frida bakat, grillat middag, barnen bastade igår kväll och tog långturer med fyrhjulingen och mopeden.
Jag och Johan spelade badminton om och om igen och tog även en mindre tur med motorbåten på tu man hand igår, såklart mycket snack för alla vuxna och idag blev det ett dopp i havet för barnen och en fisketur för Farfar, Farbror Jari, Johan och mig med målet lite fisk till katterna men det nappade inte alls.

 
Nu är barnen kvar på landet och har yttligare ett dygn med mys med sina kusiner medans jag och Johan tar en kväll för oss själva, snart ska vi gå ner till Edsbro Krog och äta lite middag, tänk att jag minns inte när vi senast var ute och åt på tu man hand, så det känns som att det var på tiden att vi gör det. :)
 
Lite foton från helgen;


 Kusinerna hämtade hem material till Midsommarstången. :)

  


 

Goda muffins bakade av Frida. :)


Jacob visste precis vad han ville, såklart blev det bastu på kvällen. :)


Badkrukan tyckte det var lite för kallt i havet.
Det var 16 grader i vattnet så jag förstår honom. ;)


Johan pimplar



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards