Nanooks

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Lite uppdateringar från veckan

Av Jessica - 18 november 2011 21:11

Hittar ni den som "gömmer" sig på fotot?
  
Här rullar dagarna på som vanligt, mycket handmatning, dagislämning, -hämtning och vanliga ärenden gör att dagarna flyger fram.
I Onsdags hittade vi den perfekta julklappen till vår dotter, så det blev en tur genom stan mitt i rusningen med två trötta barn, en make med huvudvärk och glashala vägar.. kul värre. Men när vi väl stod där framför Jennifers framtida stoooora Gunghäst som hade sadel med stigbyglar, tränsel och allt. ja, den är bara Sååå rätt för henne!
Och inte en sån där konstig "modern" variant med trähantag i halsen, utan en mer verkligehetstrogen varant, denna Julafton ser jag redan fram emot! Och såklart ska filmkameran fram när hon ska öppna detta gigantiska paket. ;)


Till Jacob har vi inte betsämt ännu vad vi ska köpa, men en motorcykel eller en traktor i lekformat blir det i ena paket iaf. :)


Ja, har ni listat ut ännu vem det är som gömmer sig i fotot ovanför?
Inte.. då får ni vänta liiiiite till. ;)


I Tisdags somnade tyvärr lilla underbara Plopp in, till allas sorg.
Jacob har nu i flera dagar letat efter plopp, varje gång han tidigare gått fram till marsvinens bur och gjort marsvinsljud har alltid Plopp kommit farandes och hälsat, och nu ör han så ledsen när ingen kommer farandes och pratar tillbaka. :/
Men dom andra verkar någelunda friska och pigga, Jizza är fortfarande förkyld och Lavalampa (kallad Lin här) har fått en smäll på nosen (av mamman?) som nu är jättesvullen och sprucken.


Ikväll när jag satt och matade bebbarna kom Zingo och trängde sig på, men inte klagade Jizza.


 Dom är ju för söta tillsammans, lite konstigt är det då Zingo annars är livrädd för alla våra marsvin.
Men kankse tänkte hon att Jizza var som hennes kattungar hon hade förra sommaren?


Här får ni se vem som gämde sig i fotot överst.

Stella smälter in när hon lägger sig bland alla nallarna och tittar på när vi andra leker lite tillsammans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards